Kom Kunstproeven op Zuidas

Kunstproeven op de Zuidas! is een samenwerking van Bijbels Museum met AkzoNobel, ABN AMRO Kunstruimte, VU Art SCIENCE gallery en CIRCL naar aanleiding van de tentoonstelling Tijd en Eeuwigheid op de Zuidas Amsterdam.

Gebundelde krachten

Het Bijbels Museum heet je samen met de kunstcollega’s van ABN AMRO, AkzoNobel en de Vrije Universiteit van harte welkom om op de Amsterdamse Zuidas te komen kunstproeven. Kom genieten van al het moois dat daar te zien is.

Amsterdam Zuidas staat niet bekend om zijn kunst, maar de internationale kunstcollecties van de bedrijven daar behoren tot de meest toonaangevende van Nederland. Daarom organiseren we speciaal voor Kunstproeven op de Zuidas op zes vrijdagen een extra gastvrij onthaal. Op alle locaties staan mensen klaar om je meer te vertellen over wat er te zien is of liggen er tentoonstellingsboekjes om de exposities toe te lichten.

Data en tijden

Je kunst kunstproeven op vrijdag 20 en 27 mei, 3, 10, 17 en 24 juni van 12.00 tot 17.00 uur.

Stadsplattegrond van de omgeving van station Amsterdam Zuid

Kom langs en ervaar de spirituele kracht van de monumentale papieren sculpturen van Annita Smit in CIRCL (1). Ontdek jong talent naast internationale topstukken in de ABN AMRO Kunstruimte (2). Laat je verleiden door talloze portretten in de AkzoNobel Art Space (3). En verdiep je in de spannende kruisbestuiving tussen kunst en wetenschap in de VU Art SCIENCE gallery (4). Entree, rondleidingen en tentoonstellingsboekjes zijn gratis, reserveren is tijdens Kunstproeven niet nodig. Op de meeste locaties is bovendien horeca aanwezig.

Foto van een keukentafel-hoekje met wanden vol zwart-wit schilderingen van Neo Matloga
Tee a tala van Neo Matloga (ABN AMRO Kunstruime /© J. de Waart)
veelkleurig 3-dimensionaal kunstwerk van liggende vrouw wier benen verlengd zijn met diverse loups.
The Model (Hush and Hurl) van Vera Gulikers (Akzo Nobel Art Foundation / © Martin van Welzen)

Deelnemers

CIRCL Amsterdam: Tijd en Eeuwigheid. Poëzie in beeld en woord
Adres: Gustav Mahlerplein 1B, Amsterdam
Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 18.00
info@circl.nl
www.circl.nl/circl-art

ABN AMRO Kunstruimte: Power of Art en Eleven Women, and More…
Adres: entreehal ABN AMRO hoofdkantoor, Gustav Mahlerlaan 10
Openingstijden: maandag t/m vrijdag 8.30 tot 18.00
art-heritage@nl.abnamro.com

AkzoNobel Art Foundation: ALL EYES
Adres: AkzoNobel hoofdkantoor, Christiaan Neefestraat 2
Openingstijden: maandag t/m vrijdag 9.00 tot 18.00
artfoundation@akzonobel.com
www.artfoundation.akzonobel.com

VU ART SCIENCE Gallery: Natural Technology, welcome to the Symbiocene.
Adres: Nieuwe Universiteitsgebouw, De Boelelaan 1111, 1081HV
Openingstijden: dinsdag t/m zaterdag 12.00 tot 18.00
artsciencegallery@vu.nl
www.artsciencegallery.nl

Kunstproeven op de Zuidas is een initiatief van het Bijbels Museum, ondersteund door Amsterdam Zuidas.