Eva, Sara en Hanna in Haarlem

Foto Caroline Waltman

Fototentoonstelling in Haarlem

Onder de titel Eva, Sara en Hanna. Vrouwen van de wereld presenteren het Bijbels Museum en kunstenaar Caroline Waltman in samenwerking met Fotogalerie De Gang in Haarlem een nieuwe tentoonstelling. Je kunt Eva, Sara en Hanna in Haarlem zien van 14 januari – 1 april 2023. De tentoonstelling maakt deel uit van het themajaar dat Fotogalerie De Gang heeft vastgesteld, HAARlem 2023. De Gang nodigt in 2023 uitsluitend vrouwelijke fotografen uit.

Historische voorgevel van Fotogalerie de Gang in Haarlem
Fotogalerie De Gang (foto’s Amirtharaj Stephen)
Wand met foto's in de fototentoonstelling Eva, Sara en Hanna in Haarlem

Bijbelse vrouwen Eva, Sara en Hanna

In Eva, Sara en Hanna geeft Caroline Waltman Bijbelse vrouwen een gezicht. Zonder specifiek te worden over wie waar staat afgebeeld, portretteert ze de vrouwen in hun eigen habitat. Jonge vrouwen die Eva of Hanna hadden kunnen zijn. Oudere vrouwen, zoals Sara of Elisabeth. Zussen als Martha en Maria. De foto’s van Bijbelse vrouwen worden afgewisseld met foto’s van landschappen, stillevens en details die elkaar via beeldrijm versterken.

Fotogalerie De Gang is een initiatief van Doopsgezind Haarlem. De Gang vormt de toegang tot de verscholen Doopsgezinde kerk uit 1683. Door middel van exposities van geëngageerde, professionele fotografen wordt letterlijk een verbinding gelegd tussen thema’s van de buitenwereld en thema’s binnen de kerk.

Fotogalerie De Gang bevindt zich midden in de drukste winkelstraat van Haarlem, de Grote Houtstraat.

Meer weten? Kijk op Eva, Sara en Hanna.