Online jaarverslag 2022

Online jaarverslag 2022 toont mooi jaar vol activiteiten

Het online jaarverslag 2022 van het Bijbels Museum verhaalt van een mooi jaar vol activiteiten. Als nomadisch museum zonder eigen presentatieplek reist het Bijbels Museum sinds 2018 door heel Nederland. Het Bijbels Museum deelt in tentoonstellingen verhalen rond zingeving met een zo groot mogelijk publiek. Voor wie wel en voor wie niet gelooft. We produceren duurzaam: we presenteren ons werk – vaak met nieuwe en in opdracht gemaakte kunst – in partnermusea, monumentale kerken en publieke gebouwen in het land.

Lees in het online jaarverslag 2022 hoe het museum in 2022 met tentoonstellingen te gast was in Amsterdam, Ter Apel, Uden en Zierikzee. Ook was er een Open Call, EXODUS, in samenwerking met Buitenplaats Doornburgh in Maarssen. Ruim 700 kunstenaars zonden een kunstwerk in, of een ontwerp daarvoor. Een deel daarvan kreeg een plek in EXODUS de online tentoonstelling; een deel daar weer van was vanaf maart 2023 live te zien in Buitenplaats Doornburgh.

Foto uit jaarverslag 2022 van de voormalige refterzaal in Museum Krona met grote tafel waarop papierkunstobjecten.
Foto uit jaarverslag 2022 van het schip van de Kloosterkerk Den Haag met papierkunstobjecten uit de tentoonstelling Tijd en Eeuwigheid.

Naast de tentoonstellingen vonden er ook een groot aantal evenementen plaats: lezingen, rondleidingen, workshops. Publiek en media toonden royaal belangstelling en waardering voor alle activiteiten. Ondanks de korte corona-sluiting aan het begin van 2022 had het Bijbels Museum uiteindelijk een succesvol en mooi 2022. In het jaarverslag 2022 blikken we uitgebreid terug.